Secretele unei afaceri online de succes

Tot ceea ce îţi doreşti de la afacerea ta online: bani cat mai multi, vizitatori cu tona, clienti cat fideli, totul poate fi obţinut folosind simplele şi puternicele secrete ale oamenilor de succes. Am văzut în ultima vreme foarte multe afaceri pe net ducându-se de râpă doar prin simplul fapt că nu erau administrate cum trebuie.
Ceea ce îţi voi dezvălui în rândurile ce urmează, mi-a luat mai bine de 3 ani să înţeleg pe deplin. Iată cele trei mari secrete ale unei afaceri de succes:
1. Cum să eviţi perfecţiunea şi de ce 99% dintre cei ce NU fac asta nu vor ajunge niciodată să aibă succes online
Printre oamenii alaturi de care am lucrat de-a lungul timpului, am întâlnit foarte mulţi dintre cei ce voiau ca totul să fie perfect. Eram şi eu unul dintre ei. Până mi-am dat seama de lucrul care m-a adus cu trei paşi înaintea competiţiei.
Iată micul secret murdar: perfecţiunea nu există! Nu a existat şi nu va exista vreodată! Până nu vei începe să realizezi asta, afacerea ta online nu va avea succes.
De ce naiba e aşa de important să eviţi perfecţiunea? Pentru că îţi pierzi focusul de la lucrurile cu adevărat importante atunci când vine vorba de monetizarea afacerii tale.
Iată câteva lucruri pe care poţi să le faci pentru a ajunge mai aproape de succesul online:
Lasă-l naibii de design perfect!
Ştii care este cea mai mare greşeală pe care o fac designerii? Se concentrează pe fiecare pixel, fiecare părticică a siteului să arate extraordinar. Să fie cât mai “fancy”, când intră vizitatorii să spună: “Wooow. Super tare siteul.” sau “Wooow… bestial arată bannerul acela”.
Rezultatul? ZERO VENIT! De ce? Pentru că nu se concentrează pe lucrurile care contează cu adevărat: siteul trebuie să facă bani! Asta e menirea. Degeaba ai o animaţie super tare, degeaba ai un design din noua generatie dacă totul e făcut doar pentru frumuseţe. La naiba, ştiu o grămadă de siteuri cu design de îţi vine să râzi când îl vezi şi care fac de zece ori mai mulţi bani decât oricare design super mega fancy.
Când faci un design, şi vrei să adaugi o anumită chestie în cadrul asiteului, pune-ţi următoarele întrebări:
Cu ce anume mă va ajuta asta să-mi ating scopul final ( banii ) ?
Ce s-ar întâmpla cu siteul meu dacă nu aş adăuga-o? ( Aş pierde o posibilă sursă de venit, de trafic )
Cât timp îmi ia să o implementez şi merită timpul pierdut pentru ceea ce îmi aduce?
Cât efort e necesar să depun şi de cât efort mă va scuti asta pe viitor?
Las-o naibii de planificare perfectă!
Scopul e clar: vrei bani! Asta vreau toţi. Tot la ce trebuie să te gândeşti este Scopul <- Metode de a ajunge acolo <- Resurse necesare. Cel mai bun plan e unul dinamic. Cine zice altfel minte. Şi cu asta basta. În unele vremuri îmi petreceam o grămadă de vreme planificând cum va arăta viitorul meu ca să îmi dau seama că a doua zi trebuia să schimb totul. Apoi o luam din nou, iar a treia zi se întâmpla la fel. Nu spun că planificarea este inutilă. Însă totul trebuie făcut pas cu pas, nu deodată. Cândva mentorul meu mi-a zis: “The main thing is to keep the main thing, the main thing!”. Româneşte spus obiectivul principal este să ţii obiectivul principal ( banii ) ca fiind obiectiv principal. Odată ce îţi dai seama care este scopul final al afacerii tale, realizezi că nu perfecţiunea este cea care ţi-l va îndeplini, ci EVOLUŢIA! 2. De ce nimic nu se va schimba niciodată şi cum poţi să foloseşti asta în avantajul tău pentru a-ţi transforma afacerea într-una de super succes Iată mica bârfă din interior: nimic în viaţa asta nu se schimbă. Indiferent că e vorba de o afacere online sau de un joc la lotto. - oamenii mereu vor avea diferite nevoi pe care tu le poţi îndeplini - oamenii mereu vor fi mai lacomi lăsând totul în mâna ta pentru a le oferi cât mai mult ca să-ţi satisfacă nevoile - salariul mereu va fi unul de rahat, indiferent de câte măriri suferă, totul depinzând de tine dacă îţi vei bate capul să munceşti pentru afacerea ta sau nu - oamenii mereu îţi vor spune că nu poţi face bani mai mulţi, făcându-te să înţelegi cu cine trebuie să îţi petreci timpul şi cu cine nu - loteria mereu va fi un joc al orbilor din care se găseşte câte un chior care după ce va câştiga toţi banii, îi va pierde cât ai zice “pana mea”. De aceea au oamenii succes. De aceea se castiga bani pe internet! Pentru că toate strategiile de marketing folosite funcţionează de sute de ani şi vor mai funcţiona multă vreme de acum încolo.
3. Cum trei lucruri simple şi extraordinar de puternice pot aduce mai multă glorie afacerii tale decât ţi-ar fi adus oricare alte o sută de cărţi citite
“Andrei, e un joc al numerelor” – mi-a spus odată bunul meu prieten şi mentor. N-am înţeles atunci, am înţeles mai târziu când cu disperare căutam o sursă de venit.
E un joc al numerelor şi un joc al minţii aş zice eu. Cele trei lucruri sunt:
Seriozitate
Tati, dacă am zis că încep o afacere online în domeniul modei, atunci asta o încep. Dacă am zis că voi termina până maine cele zece articole pentru site, atunci asta fac. Dacă am zis că mă ocup doar de proiectul acesta, atunci nu mai încep încă zece.
Dacă am zis că vreau să fac bani din afacerea mea online, atunci nu mă apuc de plantat cartofi. Indiferent că Moş Crăciun îmi va aduce sau nu cei 100 de mii de euro la care atât de mult visez.
Disciplina
Se leagă de seriozitate. Atunci când afacerea este la început şi munca este esenţială, disciplina este mai mult decât atât… este crucială! Nu te apuci să faci o sută de lucruri deodată. Nu te apuci să îţi citeşti mailul doar pentru că nu ai chef să scrii încă un articol pe site.
Te trezeşti dimineaţa la ora 8. Mănânci, faci un pic de sport, apoi te pui la treabă. De la 9 la 12 rezolvi cele mai importante lucruri ale afacerii tale. De la 12 la 1 lucrurile de importanţă medie. De la 1 la 2 iei o pauză de masă. De la 2 încolo rezolvi alte taskuri pe acea zi, apoi închei seara punându-ţi noi taskuri pentru ziua următoare.
Iar atunci când lucrezi, doar asta faci! Lucrezi. Ţine minte, focus! Fără focus, fără disciplină = zero bani.
Munca
Acum, o să taci din gură şi o să mă asculţi cu atenţie pentru că asta te poate salva de la o viaţă plină de dezamăgiri. Tu, ai vrut să o iei pe calea cea uşoară când vine vorba de afacerea ta. Pentru că eşti speriat! Şi eşti speriat fiindcă dacă o vei da în bară nu va fi nimeni pe care să dai vina decât tu!
Uite micul secret murdar: Viaţa este înspăimântătoare. Obişnuieşte-te cu asta! Nu există reţete magice. Totul depinde de tine. Aşa că termină cu văicăreala, termină cu lucrurile inutile şi începe munca la afacerea ta!
“Dar dacă este prea greu?”, “Dar dacă nu voi reuşi?”. Nu am idee de ce, după atâtea lucruri pe care le ai în faţă pentru succesul tău, încă mai îmi pui întrebările astea, dar îţi spun un singur lucru: nimic din viaţa asta ce merită avut nu se obţine uşor!