Cum sa nu faci bani pe internet

O să fiu sincer cu tine. Nu toţi cei ce se apucă să facă bani online vor şi reuşi. Şi nu numai că n-o să câştige cât îşi doresc, dar vor pierde timp aiurea.
Din categoria celor care NU vor face bani pe internet (cel puţin nu atât de mulţi câţi îşi doresc) se numără cei care cred că:
1. Odată începută o afacere pe internet, îţi va aduce imediat bani
Au fost zile în care munceam ca orbul la siteuri de care nu eram sigur dacă o să-mi aducă profit sau nu. Pierd şi acum ore, chiar zile dezvoltând proiecte din care nu am scos niciun ban încă. Dar asta nu înseamnă că nu vor veni.
Cea mai mare greşeală pe care o poţi face e să crezi că afacerea ta îţi va aduce bani imediat după ce ai terminat lucrul la site sau blog. Sunt mult mai multe lucruri de pus la punct. Dacă nu ai o promovare foarte bună şi un sistem bine pus la punct, atunci şansele să o dai în bară cresc foarte mult.
Aş putea acum să-ţi spun poveşti despre zâne şi basme în care bloggerii câştigă mii de dolari pe zi din ceea ce scriu. Dar nici nu îţi imaginezi cât de multă muncă e necesară pentru a pune bazele unei astfel de afaceri. Nu totul se face peste noapte. Până şi lumea a fost creată în şapte zile, nu în două ore.
Banii nu se câştigă cât ai zice „blogul meu”. Răbdare, concentrare pe ceea ce vrei să obţii şi încredere că vei reuşi.
2. Dacă vecinul câştigă o avere din siteul lui despre maşini, atunci pot şi eu, chiar dacă nu mă pricep la maşini
Omul s-a născut cu ideea că poate face orice. Şi asta e bine. Unde nu sunt limite apare dezvoltarea personală. Evoluţia. Dar nu mă lua cu vrăjeli de genul „băi, vecinul meu are un site super în care dă sfaturi lumii cum să-şi întreţină maşina, care ar fi cele mai bune modele etc. Dacă el reuşeşte să câştige o grămadă de bani din asta, şi eu pot. Pe internet există o grămadă de informaţie despre maşini. Trebuie doar să cercetez şi să schimb conţinutul în felul meu.”
În primul rând nu toată lumea se pricepe la orice. Şi asta e iarăşi bine. Pentru că apare diversitatea. Iar vizitatorii tăi îşi vor da seama în scurt timp că ceea ce le oferi tu nu e aşa de bun pe cât credeau la început.
Apoi, gândeşte-te la miile de alte siteuri de acest gen. Orice scrii tu, cel care nu te pricepi în domeniu, vor putea scrie mai bine cei 999 de competitori care se pricep.
Aşa că ai grijă ce domeniu îţi alegi. Dacă tot nu vrei să renunţi şi ţi se pare o idee bună ce ar putea fi dezvoltată, atunci mergi mai departe. Dar nu aşa, nu singur. Caută un om priceput în domeniul respectiv, care să te ajute. Îţi va fi mult, mult mai uşor.
3. Tot ce e nevoie e să ai un site şi conţinut apoi o să vină utilizatorii şi banii
Utilizatorii vin doar dacă ai o metodă de promovare bună. Banii vin în funcţie de ceea ce vinzi.
Dacă ai creat siteul doar pentru conţinut, atunci probabil că vei vrea să câştigi bani din programe de genul AdSense. Pentru ca să se întâmple asta, trebuie să studiezi programul oferit de Google. Să vezi care e cea mai bună metodă de amplasare a reclamelor, cine va da click şi cine nu, cum trebuie să fie integrate acestea în conţinut etc.
Dacă în schimb siteul tău vinde un produs anume, atunci va trebui să te concentrezi pe psihologia umană. Pentru că dincolo de statistici, dincolo de toate acele cifre de marketing, cei ce cumpără sunt oamenii. Cunoaşte-i şi vei fi un om bogat. Află cum trebuie să-ţi promovezi produsul astfel încât să atragă multă lume, care sunt cele mai bune metode de a scrie o pagină de vânzare.
Vezi? Nu e chiar aşa de uşor. Aş putea sta să filozofez pe tema asta zile întregi, dar nu are rost. Pentru că aici nu vorbim despre bani, ci vrem să-i facem.
4. Nu trebuie să munceşti mult pentru a câştiga bani pe internet
Se leagă de toate punctele din acest articol. Vrei bani? Atunci munceşte! Nu. Nu ca robul. Nu fără să ai o direcţie. Fără să ştii exact ceea ce vrei. Banii nu se fac nici greu, nici uşor. Ci se fac cu cap.
Erau zile întregi când nu ieşeam afară doar pentru a adăuga o pagină, două de conţinut siteului meu. Sau nopţi nedormite pentru a studia câteva strategii de marketing.
Ok, probabil te-ai speriat. Nu e chiar aşa de greu. E mai mult pasiune şi motivaţie. Dacă înveţi cum să-ţi administrezi timpul, atunci poţi câştiga lejer 2-300 de $ pe lună din siteul tău, muncind chiar şi maxim o oră pe zi.
Dar asta nicidecum la început. Atunci când afacerea începe să prindă contur, atunci va trebui să ai o motivaţie de a continua, mai mare ca niciodată. Altfel o să crezi că totul e în zadar şi cel mai probabil te vei apuca de un alt proiect, care va eşua la rândul lui.
5. Ceea ce funcţionează pentru alţi oameni, funcţionează şi pentru mine
În ultima vreme văd tot mai multe siteuri care promovează metode de a face bani pe internet. Sute, mii, chiar milioane de dolari promişi. Da. Şi foarte mult timp pierdut în încercarea de a găsi secretul succesului online.
De câte ori să îţi spun? Nu există aşa ceva. Dacă cineva ar fi inventat o baghetă fermecată cu care să fac bani pe internet, probabil nu mai făceam eu siteul ăsta şi mă jucam cu băţul în fiecare zi.
Aşadar, ceea ce merge pentru altul, nu e neapărat necesar să meargă şi pentru tine. Ştii care e calitatea ce face cunoscut internetul aşa de mult? Schimbarea. Tot ce în clipa asta e nou, în următoarea devine vechi.
Aşa că nu te aştepta ca o metodă ce a mers pentru un individ acum 3 ani, să funcţioneze şi pentru tine acum. Da, normal, e foarte posibil să nu fie adevărat ceea ce spun. Sunt destule principii ale „succesului online” care au funcţionat în trecut şi care funcţionează şi acum.
Dar asta nu înseamnă că trebuie să te iei după toţi cei ce îţi promit marea cu sarea.
Tot ce vreau eu să spun la acest punct este că foarte multă informaţie ce apare pe internet este doar marketing. Făcută pentru a vinde. Ei sunt cei cărora nu le pasă dacă tu vei învăţa sau nu tainele marketingului online. Ei vor doar ca tu să le cumperi produsele. Nimic mai mult, nimic mai puţin.
6. Făcând ceea ce îţi place, vei câştiga o grămadă de bani
Şi asta a fost o lecţie pe care greu am învăţat-o. Dacă ai participat vreodată la un seminar cu tema „Dezvoltarea personala” ai văzut că printre alte lucruri, te îndeamnă să faci ceea ce îţi place şi vei fi fericit.
Nu mă înţelege greşit. Şi eu sunt adeptul „faci ceea ce îţi place pentru că e viaţa ta, pe toată durata contractului semnat cu Creatorul tău”.
Dar să-ţi pun o întrebare: dacă mie îmi place doar să lenevesc? Atunci voi fi fericit? Sau eu nu am chef sa fac optimizarea pentru un site, fiindcă ştiu doar să scriu articole şi aia imi place să fac.
Nu. Nu asta e atitudinea. Şi sunt sigur că majoritatea celor care au auzit despre dezvoltarea personală şi despre ideea „faci ce-ţi place, eşti fericit”, au înţeles-o greşit.
Câteodată trebuie să facem ceea ce nu ne place, doar pentru ca mai târziu să putem culege roadele muncii noastre.
Uram şi eu momentele în care stăteam până târziu noaptea la calculator, sau când mă sunau clienţii că nu le convine nu ştiu ce. Şi de multe ori nu înţelegeam de ce e nevoie de atâta muncă, învăţare… fiindcă oricum nu câştigam nimic.
Dar am înţeles mai târziu, când umblam pe stradă cu sutele de RON în portofel, fără să mă mai întreb „oare îmi permit asta?” sau „am destui bani la mine?”.
Şi da, e o senzaţie al naibii de frumoasă atunci când ştii câ munca ta se vede în sfârşit.
De cele mai multe ori merită să faci ceea ce nu îţi place, doar ca mai târziu să faci ce ai tu chef.
7. Dacă siteul nu merge bine acum, nu va merge nici peste două luni, sau un an
Trebuie să înţelegi că totul depinde de tine. De modul în care îl administrezi, de modul în care ai pregătită strategia. Cum ziceam, pe internet foarte multe lucruri se schimbă de la o zi la alta. Poţi folosi asta în avantajul tău, sau poţi să te ascunzi ca un copil după fusta mamei, spunând „eu nu pot avea succes pe internet”.
Nu spun că trebuie să lucrezi un an de zile la un site, chiar dacă nu îţi aduce profit. Când ceva nu merge, atunci schimbă. Vezi ce ai făcut greşit. Poate e din cauza structurii, poate a conţinutului, poate a promovării. Tot succesul stă la mâna testării.
La acest punct e valabilă şi reciproca: „dacă siteul meu merge bine, va merge la fel şi în viitor”. Da, aşa e, dar cu o singură condiţie: să te adaptezi la toate schimbările ce se produc zi de zi. Altfel eşti mort. Tot timpul se va găsi cineva care să ofere servicii mai bune decât oferi tu. În schimb, dacă îţi updatezi siteul regulat, te modelezi după schimbări şi oferi lucruri noi şi inovatoare, atunci ai toate şansele să câştigi bani mulţi.
8. Eu ştiu mai bine ce vor vizitatorii mei
Da? Atunci poţi să ghiceşti te rog ce vreau eu când intru pe siteul tău? Să fie oare produsul pe care îl oferi? Să fie oare articolul pe care l-ai scris ultima dată? Poate că nu. Poate că eu tocmai te-am găsit în Google după cuvântul cheie „pescuit”, când tu pe siteul tău vinzi maşini.
Ai grijă pentru ce optimizezi siteul şi care sunt vizitatorii tăi. Mai bine le oferi ceea ce vor decât să îi faci pe ei să-şi dorească ceea ce oferi tu.
Apoi, chiar dacă oamenii care vin la tine pe site sunt interesaţi de ceea ce vinzi, tot timpul află mai multe despre ei. Despre dorinţele lor. Află şi îndeplineşte-le.
Să crezi că produsul tău reprezintă exact ce oamenii vor e poate una din cele mai mari greşeli pe care le poţi face.
9. Tot ce vreau de la siteul meu, e să câştig bani
Să fim serioşi. De când vine omul pe siteul tău doar pentru ca să-ţi facă ţie profit? Există o vorbă mare în lumea asta „primeşti ceea ce oferi”. Dacă oferi valoare, atunci exact asta vei primi în schimb.
Când ai făcut siteul te-ai gândit la tine, să câştigi bani, nu? Nu zic că nu ai făcut bine. Dar e o greşeală să uiţi de vizitatori. Ei sunt cei de care depinde câţi bani îţi vor intra în buzunar.
Sper că te-am lămurit şi data viitoare înainte de a începe o afacere pe internet, vei lua în considerare lucrurile spuse mai sus.
Iar în final, îţi doresc pasiunea de a munci, curajul de a încerca lucruri noi şi concentrarea pentru a avea succes.
Baftă şi multe lecţii din care să înveţi!