Ce e dincolo de bani pe net

Andrei, ce te face pe tine un om de succes?”. Nu mi-am mai pus întrebarea asta demult. Să fie oare banii care niciodată nu sunt îndeajuns de mulţi? Să fie oamenii care mă laudă săptămână de săptămână, pe mail, pentru ceea ce am ales să fiu? Să fie pisica vecinului ce se ţine după mine de fiecare dată când trec prin faţa blocului?
Dincolo de bani e sănătatea…
„ -Lasă-mă mamă, mai am puţin de lucru la proiectul ăsta. Nu pot acum să discutăm, mai târziu.
- Andrei, stai cu ochii în cutia aia de azi-dimineaţă. Mai las-o dracului şi vino să povestim zece minute.
- Imediat mamă. Ştii doar că lucrez pentru visul meu. Ţi-am explicat de atâtea ori cât de mult ţin la el.
- Bine Andrei, dar vezi să nu te îmbolnăveşti.
- Stai liniştită. Ştiu ce fac. „
Mă văd acum nevoit să-ţi scriu aceste rânduri pe o foaie de hârtie, culcat în pat şi cu o durere îngrozitoare de spate. Cel mai probabil peste câteva zile, când voi fi în stare să mă ridic, am să merg la medic pentru un diagnostic mai amănunţit.
Echilibrul muncă – relaxare nu a fost păstrat, aducându-mă în starea de acum. Şi partea interesantă e că nu trebuia să fie de 50-50. Dar poate că…
Dincolo de bani e suferinţa…
Mereu îmi spuneam „Lasă, după ce trec şi peste asta o să fie totul mai bine. Voi avea tot ce îmi doresc şi voi fi fericit”. Şi tot timpul intervenea altceva. Tot timpul dădeam de câte un obstacol. Aş fi început să cred că viaţa are ceva cu mine dacă nu realizam cât de importante au fost lecţiile pe care le-am învăţat.
Suferinţa nu înseamnă doar distrugerea echilibrului dintre muncă şi relaxare. E mai mult decât atât. Suferinţa reprezintă acele zile însorite când nu ai bani să ieşi la terasă, când treci pe lângă un restaurant şi ştii că nu îţi poţi permite, când trebuie să taci şi să înghiţi în sec.
Însă suferinţa e pentru cei slabi. Iar din ea, se nasc cei puternici.
„Acceptă porţia de otravă cât paharul este în mâna ta. Suferă acum şi din tine se va naşte un pui de învingător” – scria cineva foarte frumos pe un blog.