Seo

Cum să vă multiplicaţi numărul vizitatorilor in cateva saptamani
Partea 2 Formarea unui site optimizat pentru motoarele de căutare

Din acest articol rezultă care sunt principiile de bază cărora trebuie să le acordăm atenţie privind formarea paginilor unui site şi care sunt elementele care se folosesc pentru optimizarea structurii interioare a site-ului ca să colaboreze mai eficient cu motoarele de căutare.

În cursul formării structurii interioare a site-ului avem nevoie de nişte cunoştinţe de bază despre limbajul HTML. Nu trebuie să fim profesionişti, dar trebuie să cunoaştem elementele de bază. Câteva pagini unde putem învăţa bazele:

•http://facultate.regielive.ro/ proiecte/calculatoare/realizarea_unui_site_web_folosind_limbajul_html-60195.html
•http://www.ecursuri.ro/cursuri/html-introducere.php
•http://jserv.3x.ro/html/ceestehtml.html

La sfâşitul şedinţei precedente am ajuns până la momentul alegerii cuvintelor cheie potrivite după care dorim să optimizăm pagina noastră web.

Principiul de bază este că putem să obţinem rezultate bune după cuvintele cheie selectate numai dacă pe pagina noastră web există într-adevăr conţinut (accesibil şi pentru motoarele de căutare) pe tematica respectivă, care este optimizat după cuvântul respectiv. Potrivit acestui principiu, pentru fiecare pagină (de pe site) trebuie să alegem un cuvânt cheie după care vom face optimizarea pentru motoarele de căutare.

Trebuie să ţinem cont de următoarele principii:

1) Transparenţa paginii

Ce înseamnă acest lucru? Motoarele de căutare pot descărca imaginile, animaţiile flash, dar nu pot să le "citească" pe acestea, iar scopul nostru este ca motoarele de căutare să vadă conţinutul paginii.

De exemplu, motoarele de căutare nu văd textul scris pe o imagine, deci, dacă pe o pagină web denumirile opţiunilor meniului sunt stocate în formă de imagine, motoarele de căutare văd imaginea, dar textul de pe imagine nu se poate interpreta. Independent de acest lucru, pagina poate fi bine organizată, pentru că linkurile se găsesc în sursa codurilor HTML, dar dacă se poate, să evităm folosirea meniurilor care folosesc imaginile ca şi linkuri.

Folosirea elementului flash are un efect şi mai dăunător "vizibilităţii" site-ului pentru că motoarele de căutare nu au cum să citească conţinutul flash-ului,iar din această cauză nu pot să verifice linkurile existente în interiorul acestora. Se întâmplă de multe ori, ca un site să fie este alcătuit dintr-o singură animaţie flash, de unde se accesează orice conţinut, iar din această cauză motorul de căutare Google nu poate să acceseze decât pagina principală. (În ultimul timp motorul de căutare Google a reuşit să acceseze linkuri din animaţii flash,dar totuşi, e bine să evităm folosirea animaţiilor flash, mai ales în navigaţii.)

De ce este important ca pagina web să fie "transparentă"? Pentru că degeaba optimizăm paginile site-ului, dacă motorul de căutare Google nu le vede. În acest caz nu avem şanse nici să figurăm pe lista rezultatelor de căutare.

2) Conţinutul paginii

Conţinutul este foarte important, chiar cel mai important, deoarece conţinutul este cel care este citit de către motorul de căutare. Cu cât este conţinutul mai bogat, mai valoros, cu atât este mai bine apreciat de către motorul de căutare şi cu atât este mai în faţă în clasamente.

La compunerea conţinutului paginii să încercăm să vorbim cât mai detaliat despre tematica site-ului, nu numai în două propoziţii scurte. O pagină trebuie să fie consumată cu plăcere de către vizitatori. Pentru motorul de căutare Google este foarte importantă servirea oamenilor, de aceea încearcă să scoată în evidenţă site-urile cele mai relevante. Dacă pagina noastră va fi bună şi valoroasă pentru oameni, atunci mai mult ca sigur că va corespunde şi cerinţelor Google.

La compunerea conţinutului să folosim cât mai des cuvintele cheie, dar aceasta nu înseamnă că din 10 cuvinte, 9 să fie cuvinte cheie, ci textul trebuie să rămână în continuare alcătuit în primul rând pentru consumul uman, pentru că site-ul este în primul rând pentru oameni şi numai în al doilea rând pentru motoarele de căutare.

3) Folosirea tag-urilor head
Tag-urile head sunt

,

,

,

,
,
. Titlurile şi subtitlurile paginii trebuie introduse între aceste elemente. H1 este cel mai important, H2 este al doilea cel mai important, şi aşa mai departe. Titlul paginii de exemplu merită introdus între două elemente care conţin termenul H1 şi subtitlul între două elemente ce conţin termenul H2. Nu trebuie să le folosim pe fiecare dintre cele şase tag-uri head pe aceeaşi pagină, dar folosirea primelor două este recomandată în orice caz.

Să vedem un exemplu:

Firma noastră se ocupă de dezinsecţie pe teritoriul capitalei, de aceea în cursul stabilirii cuvintelor cheie am ales pentru optimizare expresia "dezinsecţie la Bucureşti", după ce am creat conţinutul corespunzător.

Pe pagină putem folosi expresia:

Dezinsecţie la Bucureşti

Subtitlul paginii folosind tag-ul head, poate fi următorul:

Dezinsecţie - cu discreţie şi viteză maximă pe teritoriul Bucureştiului

4) Folosirea meta keywords-ului Title si description

Title

Title este acel text care apare în browser. În codul sursă HTML îl găsim între elementele . Acest element este foarte important din punctul de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare,iar aici trebuie să introducem un text bogat în cuvinte cheie, dar să avem grijă ca totuşi să fie o propoziţie care are sens şi să exprime conţinutul site-ului.

Continuând exemplul de mai sus, acesta ar putea fi următorul:

Meta keywords

În zilele noastre e mai puţin semnificativ, ca de atlfel şi în trecut. În acest câmp trebuie să introducem cuvintele şi expresiile cheie separate prin virgulă.

Deşi a pierdut din valoare, totuşi merită folosit pentru că şi-a mai păstrat ceva din semnificaţie. Este important să introducem aici cuvintele cheie specifice conţinutului.

De exemplu:

Meta description

Aici trebuie să scriem un conţinut de 1-2 fraze. Este important ca acest conţinut să fie relevant si pe fiecare pagină să scriem un alt conţinut, relevant pentru pagina specificată.

De exemplu:

Este important să reţineţi că realizarea paginii este necesară, dar nu este suficientă pentru obţinerea rezultatelor bune în clasamentele motoarelor de căutare, dar optimizarea nu poate fi neglijată.

La fiecare modificare a paginii web trebuie să ţinem cont de faptul că prin conţinut ne adresăm oamenilor şi nu roboţilor de căutare.

Înainte de a face modificări pe site-ul nostru merită vizitate site-urile care sunt pe primul loc în clasamente, aceste site-uri fiind capabile să ne ofere numeroase idei.

Din următorul articol vom afla ce înseamnă popularitatea prin linkuri şi ce efect are PageRank-ul asupra rezultatelor de căutare.